انتهای شب

باکس سرگرمی ایرانیان

انتهای شب

باکس سرگرمی ایرانیان

اولین ماشین تایپ جهان


 اولین ماشین تایپ جهان در سال 1868 در ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده و قدمی جدید در مسیر گسترش ارتباطات بشر برداشته شد.

                                      


ابداع با ارزش کریستوفر لاتام شولز در واقع اولین سیستم نوشتاری مکانیکی نبود حتی این ابداع اولین ماشین تایپی که به ثبت رسید نیز نبود، بلکه این ابداع اولین ماشین تایپی است که امکان استفاده افراد مختلف از آن به عنوان ابزاری شخصی وجود داشت و برای اولین بار در جهان به تولید انبوه رسید.

وی به همراه دو تن از همکارانش ماشین تایپ خود را در سال 1867 تکمیل کرد و پس از دریافت امتیاز، شولز پروانه تولید ابداع خود را به ثبت رساند و اولین ماشین تایپ تجاری با نام رمینگتون مدل 1 در سال 1873 وارد بازار شد.

ایده تولید این ماشین بر اساس اصول ماشین چاپ متحرک گوتنبرگ، مهمترین ابداع تاریخ ارتباطات جمعی، طراحی شد در این شیوه از چاپ، جوهر با استفاده از فشار بر روی کلیشه به کاغذ منتقل می شد و شولز نیز با الهام از این شیوه ماشین تایپ خود را بر مبنی ضربه زدن کلیدهای ماشین بر روی نواری سیاه رنگ و جوهری ابداع کرد.

قبل از این ابداع سازمانهای بزرگ رسانه ای از ماشینها و صفحات کلید پیچیده ای برای نوشتن مطالب خود استفاده می کردند و تا آن زمان فکر استفاده افراد از ماشین تایپ به عنوان ابزاری خصوصی شکل نگرفته بود پس از تولید انبوه رمینگتون 1 افراد برای اولین بار دریافتند که می توان از این ماشین در انجام امور شخصی خود نیز استفاده کنند.

اولین سیستم تایپ جهان در واقع توسط فردی به نام هنری میل در سال 1714 ابداع شد که متاسفانه نمونه ای از آن به جا نمانده و تمامی طرح های این ماشین ابتدایی نیز مفقود شده است. در سال 1829 ویلیام بارت ماشین چاپی را با نام تایپوگراف ارائه کرد که به هیچ وجه با موفقیت مواجه نشد.

توماس ادیسون نیز که نام وی تقریبا در تاریخچه ابداع تمامی اختراعات اواخر قرن 19 به چشم می خورد، در ابداع ماشین تایپ نقش داشته است وی در سال 1872 ماشین تایپ الکتریکی را ابداع کرد که تا سال 1950 هیچ استفاده ای از آن نشده و این ابداع تقریبا ناشناخته باقی ماند.

                                                                                                       از سایت جام جم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد